langere opname in HD

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
studiobrandaris
Contacteer:

langere opname in HD

Bericht door studiobrandaris »

Deze vraag staat ook al op het videomontageforum, maar ik heb nog geen antwoord. Heb een beetje haast want het betreft een uitvaartdienst. Ik heb ononderbroken opnamen van ruim één uur in HD gemaakt. De camera's knippen deze opname in stukken. Het is al lang geleden dat ik dit heb gedaan, maar hoe plak ik alles goed aan elkaar. Gewoon aan elkaar zetten met weghalen van het stille gedeelte geeft een springer in het beeld. De laatste clips lopen ook enorm o.o.s.. Ik herinner mij dat er een foefje voor was of een programma, maar kan daarover niets meer terugvinden. Wie weet het nog. Vreemde is dat o.o.s. alleen in AP optreedt. Als ik via VLC afspeel zijn de clips wel lipsynchroon.

Ann
Moderator

Re: langere opname in HD

Bericht door Ann »

Welke camera?
Wanneer dit spanned clips zijn zou Premiere ze als een lange file moeten binnen halen.

Morph cut wanneer de camera op statief staat?
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Had net op 't andere forum ook even 'n reactie achtergelaten.

Die springers hou je dus ook in VLC?
Heeft het misschien iets met een sequence instelling te maken?

Kun je er met VLC 1 bestand van maken? (weet ik eigenlijk niet). Dan importeren?

Inderdaad vervelend met die tijdsdruk.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2020

studiobrandaris
Contacteer:

Ann schreef:
zo 31 mei 2020, 14:20
Welke camera?
Wanneer dit spanned clips zijn zou Premiere ze als een lange file moeten binnen halen.

Morph cut wanneer de camera op statief staat?
Het gaat om een Panasonic AG-UX180, waarmee ik ruim een uur achter elkaar heb opgenomen. Dat knipt de camera in clips van bijna 23 minuten. Aan het eind van de clip zit een geluidgat van een paar frames, bij gesproken tekst hinderlijk. Vanaf de tweede clip is het geluid een paar frames achter bij het beeld.

Ik weet niet wat Morph cut is. De camera staat wel op statief

studiobrandaris
Contacteer:

Lenzz schreef:
zo 31 mei 2020, 14:22
Had net op 't andere forum ook even 'n reactie achtergelaten.

Die springers hou je dus ook in VLC?
Heeft het misschien iets met een sequence instelling te maken?

Kun je er met VLC 1 bestand van maken? (weet ik eigenlijk niet). Dan importeren?

Inderdaad vervelend met die tijdsdruk.
In VLC kan je volgens mij alleen clip voor clip afspelen, dus niet alles tegelijk.

studiobrandaris
Contacteer:

Heb denk ik de oplossing. Ik heb bij 1 clip het geluid een paar frames naar voren geschoven, zodat het weer sync was. Volgende clip erachter en unlinken. Geluidspoor doorschuiven tegen geluidspoor vorige clip en het zit weer goed.

studiobrandaris
Contacteer:

Dit is weer eens zo'n echt Wet van Murphy project. halverwege de tijdlijn zie je niet meer de grafische weergave van het geluid. Het geluid is er wel. Een van de laatste clips pakt steeds een verkeer geluidspoor. Dat is een korte clip, daarna is het stil. Als ik afspeel in VLC is er niets aan de hand. Wat een geknoei weer en waardoor??
adobe 1a.jpg
adobe 1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ann
Moderator

Bericht door Ann »

Geen geduld? Editen voordat alles is conformed?
Audio renderen?
Die rode cijfertjes geven aan dat je geluid uit sync is.

Importeren van alle losse files als 1 lange clip: importeer de 1e clip en de rest volg vanzelf.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

studiobrandaris
Contacteer:

Geen geduld? Editen voordat alles is conformed?
Nee, volgens mij niet, heb gewacht tot alles klaar was.

Audio renderen? Die rode cijfertjes geven aan dat je geluid uit sync is.
Had ik niet gedaan, maar ik denk dat ik de zaak heb opgelost. Wellicht niet langs de koninklijke weg maar ik bleef problemen houden met o.o.s.
ik heb daarom de clips achter elkaar gezet en van de eerste het geluid losgekoppeld en daarna handmatig gesynchroniseerd. Het geluid moest een aantal frames naar voren. Tweede clip erachter, geluid losgekoppelde en tegen de eerste geluidclip aangeschoven. Nu liep alles synchroon. wat voor mij nog een raadsel is en het is me al eens eerder gebeurd in een oud project met MTS clips, is dat de verkeerde geluidclip onder het beeld staat. Ik speel de originele clip af in VLC en er is niets aan de hand, buiten de o.o.s. natuurlijk. Daarna importeer ik de clip via de mediabrowser en plak hem op de tijdlijn en dan krijg je het beeld van het onderste plaatje, het geluid is van een andere korte clip en daarna is het stil. AP veegt dus het verkeerde geluid eronder. Ik vind dat bizar, maar zoals ik al schreef, dit is mee eerder gebeurd. Ik meende dat geluid "geklonken" zit aan het beeld, blijkbaar niet.
Toch moet er een programma of mogelijkheid in AP zijn om aaneengesloten opnamen van meer dan 22,5 minuten op een goede manier te importeren. Met jouw tip gaat het ook mis. Zowel clip 5 als 7 hebben hetzelfde verkeerde geluid eronder staan.

studiobrandaris
Contacteer:

Sorry foto vergeten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie