Media Encoder centraal gebruiken?!

Stel hier je vraag over Premiere CC 2017, CC 2015, CC 2014 en CC
Plaats reactie
amerstudio

Media Encoder centraal gebruiken?!

Bericht door amerstudio »

In mijn werkomgeving staan 4 pc's waarop wij werken met Premiere Pro CC.
(Op deze pc's wordt oud videomateriaal gecaptured, nabewerkt, ge-encodeerd in een modern export formaat en afgeleverd.)

Daarnaast hebben wij sinds kort een Synology DS1819+ met o.a. 8 harddisks. Wij kozen hiervoor, anderen zouden dit misschien doen met een snelle cloud-oplossing. Dat is nu niet het punt.

Alle capture werk wordt door diverse pc's opgeslagen op de Synology in een centrale map van een klant.
Daarna wordt op één van de pc's het capture materiaal (niet lokaal, maar op de Synology schijf) nabewerkt. Als dat klaar is worden de clips in de Media Encoder gezet en kan het encoden beginnen.

In Premiere Pro CC werken vanaf een Synology gaat uitstekend. Geen vertragingen etc., het werkt net zo snel als vanaf een lokale schijf.

Als er een aantal clips in de Encoder staan, wordt deze gestart. Dan begint vertraging op te treden: de processor AMD Ryzen 7 draait voluit op 99.5 % ). Dit gebeurt ook bij lokale opslag.

Ik heb gezocht naar een oplossing, ik kom een heel eind, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Wat had ik bedacht?

Als op (bijv.) pc 1 een queue wordt aangemaakt in de Media Encoder, zou die ook op een andere pc (pc 2) uitgevoerd moeten kunnen worden, mede omdat alles op een centrale plaats is opgeslagen. Pc 2, die op zo'n moment zonder werk staat, zou daarmee Pc 1 waarop Première draait, kunnen ontlasten - en kan er op doorgewerkt worden zonder vertraging.

Als ik het project open op pc 2, krijg ik dat project te zien. Dan open ik de Media Encoder en met Ctrl+I importeer ik de source vanaf de centrale opslag.

Ik kan dan vanaf pc 2 de queue renderen die pc 1 aangemaakt heeft. Dat is mooi!

Er blijft toch nog wel een vraag over na dit - beetje - lange verhaal.

Is er een mogelijkheid om de Queue, die steeds aangevuld wordt op pc 1, op pc 2 te zien aanvullen zodat de encoding kan worden voortgezet? En andersom: kan degene die de queue aanmaakt ook zien dat zijn queue in bewerking is?
Of moeten we bij deze werkwijze gaan denken aan teamprojects?

Ann
Moderator

Re: Media Encoder centraal gebruiken?!

Bericht door Ann »

Ik heb geen antwoord op je vraag maar misschien moet je eens kijken naar Productions.
https://theblog.adobe.com/introducing-p ... miere-pro/
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

amerstudio

Re: Media Encoder centraal gebruiken?!

Bericht door amerstudio »

Ann, dank je wel, ik weet nu in welke richting ik moet gaan zoeken.
Ik ga het bestuderen!

Prettig weekend.

Plaats reactie