PremiereCS6 verloop audiosynchr. na encoding

Stel hier je vraag over Premiere Pro CS6 en ouder.
amerstudio

PremiereCS6 verloop audiosynchr. na encoding

Berichtdoor amerstudio » wo 15 aug 2018, 09:13

Wie kan mij advies geven over het volgende probleem?

Na capture van videobeeld (audio-video) heb ik een avi bestand waarbij beeld en geluid perfect synchroon loopt.

Als ik de tijdlijn exporteer naar Adobe Media Encoder (ook CS6) en capture als mpg2 verloopt het audiospoor. Audio loopt achter video aan. Heel vervelend bij orkest e.d. waarbij lipsynchroon belangrijk is.

Ligt dit aan de settings van Adobe Media Encoder?

Is er een betere methode om dit te voorkomen, evt. met een extern programma?

Ann
Moderator

Re: PremiereCS6 verloop audiosynchr. na encoding

Berichtdoor Ann » wo 15 aug 2018, 14:03

CS6 up to date?
Export naar ....?
Post screenshot export settings.
Op welke manier capture je naar avi en mpeg2?
Probeer Export ipv Queue.
ACE PPCC
Adobe Community Professional

amerstudio

Berichtdoor amerstudio » za 18 aug 2018, 12:22

Hoi Ann, dank voor je reactie. CS6 is bij tot de laatste update, versie 6.0.5; verder zijn ze nooit gegaan, daarna kwam CC in de lucht en is er helaas (bijna?) nooit meer iets gedaan aan de "oude" software.
Wel hoorde ik van een kennis die (ook) dagelijks met Premiere werkt - bij een lokale omroep - dat het een bekend euvel was dat de sync van CS6 niet goed was na het renderen in de Media Encoder. Vooral bij interviews was dat goed te merken. In mijn werk (digitaliseren van particuliere films) merk ik dat niet, want in filmpjes met Sinterklaas, in de speeltuin en op het strand merk je niets van a-sync.

Mijn aversie tegen CC was dat bij de introductie werd aangeboden om het hele pakket voor ca. 50,- per maand te gaan gebruiken. Het meeste heb ik niet nodig en daar wilde ik dan ook niet voor betalen. Ook die telefonische helpdesk met "ver-weg" waar ze je niet snappen, hield mij tegen.

Kennelijk heeft men in de markt geluisterd en wordt Premiere met de Media Encoder nu voor 19,99 aangeboden en dat vind ik acceptabel. Dat zal al een tijd zo zijn, denk ik, maar ik ben nu ook "overstag" en ik moet zeggen dat ik heel content ben met deze overstap.
De a-sync is inderdaad opgelost en CC ziet er - vertrouwd - goed uit. Ook heb ik erg veel verbeteringen in werkbaarheid aangetroffen.

Ook de helpdesk via de chat is aanzienlijk beter, dus ik ben inmiddels weer enthousiast over Adobe en ik ga lekker verder met CC.
Wat ik ook super vind is dat oudere randapparatuur - die voor mijn werk nog onmisbaar is - gewoon ondersteund wordt. De ADVC converters van Grass Valley, die prima zijn voor het converteren, worden gewoon herkend en ondersteund.
Ik ben dus weer blij met Adobe.

Ann
Moderator

Berichtdoor Ann » za 18 aug 2018, 13:30

Premiere CC wordt vanaf het begin van de Cloud als single app aangeboden....
Full CC is relatief goedkoper als je ook gebruik wilt maken van bv AE, Au, PS, Ai.

Ik zou voor geen goud meer terug willen naar CS6.
Overigens heb ik nog nooit out of sync media gehad, zowel import als export.

Overigens moet ik wel zeggen dat Adobe Support zeker voor video soms hopeloos is.
Op de forums wordt je vaak beter geholpen en anders wordt de Product Manager ingeschakeld.
ACE PPCC

amerstudio

Berichtdoor amerstudio » za 18 aug 2018, 17:42

Ben destijds op een informatiemiddag in Utrecht geweest waar CC werd gelanceerd. We hebben toen gevraagd of we op alleen PP, EN en Encoder konden abonneren en dat kon toen niet, werd gezegd. Waarschijnlijk de verkeerde verkoper getroffen ;-) Maar goed, uiteindelijk nu toch gekozen voor CC.
En dat je niet meer terug wil naar CS6 kan ik me ook voorstellen.

Bij de eerste kennismaking met een gevuld project kom ik wel een nieuwe verrassing tegen: a low level expetion occurred in Importer MPEG (Importer:37). Ga wel even zoeken op het forum, ik zal zeker de eerste niet zijn.

Bij de oudere versies moest je steeds handmatig updaten. Moet dat ook in CC?

Ann
Moderator

Berichtdoor Ann » za 18 aug 2018, 19:20

Updaten is niet automatisch.
Algemeen advies: eerst project afmaken en dan pas updaten.
Mocht je een CS6 project naar CC hebben geconverteerd kan het zijn dat dit niet geheel vlekkeloos verloopt. Te groot verschil.
ACE PPCC

amerstudio

Berichtdoor amerstudio » za 18 aug 2018, 20:24

Ok, dank je voor de tips.

Ik heb een leeg project genomen voor update, gekozen in het project voor Help / update / Premiere Pro CC / v / Andere versies / 12.11 (bovenste in de rij, hoewel Adobe al 12.12 - juli 2018 - aangeeft op hun website) maar als ik na de update kijk bij "About" wordt aangegeven: "12.1 Kentos". Die staat er onder; geen idee welke versie nu werkelijk is geïnstalleerd.

Oude projecten maak ik idd af in CS6, nieuwe start ik in CC.

Ann
Moderator

Berichtdoor Ann » za 18 aug 2018, 21:52

Regel hoger moet je lezen: version 12.1.2 (build 69)
ACE PPCC

amerstudio

Berichtdoor amerstudio » za 18 aug 2018, 22:22

Ah! Gezien. Is ook zo klein he...
Thx.