photoshop versies

Stel hier je vraag over beeldbewerking en -compositie.
catmen

photoshop versies

Berichtdoor catmen » ma 03 dec 2018, 15:17

goeie dag,

ik heb een maand abonnement op photoshop voor niet professioneel gebruik, sinds een tijdje stel ik vast dat wanneer ik de app creative cloud open er twee versies van photoshop aanwezig zijn,(bijlage) ze worden regelmatig ge-up date, ik kan ze blijkbaar beiden gebruiken en zie niet veel verschil in gebruik en uitzicht, ongerust ben ik er niet over maar vind het wel "raar" is er iemand die er een verklaring voor heeft?
Dat lightroom CC blijkbaar niet compatibel zou zijn heeft vermoedelijk te maken met het feit dat ik nog met windows 7 werk en niet met 10 maar ik gebruik het toch niet (wel bridge)

groeten,
catmen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Ann
Moderator

Re: photoshop versies

Berichtdoor Ann » ma 03 dec 2018, 16:39

Zo te zien heb je beide versies (19 en 20) geinstalleerd.
Adobe biedt de mogelijkheid om oudere versie te gebruiken.
ACE PPCC
Adobe Community Professional

catmen

Berichtdoor catmen » di 04 dec 2018, 09:01

Ja Ann daar lijkt het op, ik moet toegeven dat ik als er upgrades beschikbaar zijn deze toelaat zonder er veel bij na te denken, die versie 20 moet op een manier aangeboden zijn dat ik er geen erg in had, de twee versies werken probleemloos bij mij maar ik vind het niet noodzakelijk dat ze er staan, daar ik geen grote Pc en software “ kenner” ben weet ik niet of de eerdere versie te verwijderen valt zonder mezelf in de problemen te helpen want mijn maandelijks abonnement bedraagt zo.n 19€ Dacht ik voor het gebruik van beide versies nu blijkbaar, maar als ik er aan begin te “prutsen” loopt het misschien wel fout m.b.t. Het maandelijks verschuldigd abonnements geld. Mijn eerste HD (C) zit ook iets minder dan de helft vol met programma.s dus de noodzaak is ook niet echt aanwezig om een van de versies weg te doen want als ik eerdere commentaren las m.b.t de photoshop software staat deze wel degelijk op je HD en niet in de cloud en kan je ze gebruiken zolang je betaald? Zou ik het maar zo laten? Mijn digitale beeldbewerking doe ik gewoonlijk op de oudere PS versie (19) maar laat zich probleemloos openen met versie 20, andersom probeerde ik nog niet.
Thx
Catmen
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

catmen

Berichtdoor catmen » di 04 dec 2018, 09:56

Als ik op de C schijf ga kijken zie ik daar zelfs nog veel eerdere versies staan(bijlage) en die kunnen niet geopend worden als ik de creative cloud app open, maar er staat weer wel weer geen versie 20.0.1 ik vind het niet zo duidelijk allemaal.
groet,
catmen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ann
Moderator

Berichtdoor Ann » di 04 dec 2018, 11:32

Je moet in je configuratie scherm kijken welke zijn geinstalleerd en evt deinstalleren wat je niet gebruikt.
ACE PPCC
Adobe Community Professional

catmen

Berichtdoor catmen » di 04 dec 2018, 16:48

Heb een en ander wat opgekuist (deïnstalleren) en laatste PS versie blijft het doen, opgeruimd staat netjes zeggen we in België, er staat al genoeg op mijn HD waarvan de herkomst me niet duidelijk is (na up dates staan er soms ergens op de HD files met veel nummers in d e naam pfff....)
Thx
Catmen.